ÅTERIGEN.

dagen har ju erbjudit en himla massa känner jag och det känns faktiskt riktigt skönt på ett sätt. jag har varit ute i det fina vädret, jag har verkligen luftat mig. jag känner en begynnande träningsvärk i smalbenen vilket är äckligt pinsamt då jag lekte med zion igår och slängde och klängde och brottades med honom som är ljuvligt faktiskt. lillmonstret. jag och min bror är ju ensamma hemma då mina päron drog iväg till landstället i stränkan där dom inte varit sen dagen innan julafton. dom var ivriga att komma iväg vilket är grymt förståerligt. kvar blev jag och lillbrushan. fnulade lite på det här med maten vi skulle äta, kanske skulle man köra på färdigmat nere ifrån farstastrandsmackan, det var ju SÅ länge sen. men jag kände för att laga mat verkligen. så jag tänkte "vi kör något thailändskt", att tillägga kan vara att jag inte är sådär jättehemma i köket men jag vill ju så gärna kunna. så jag letade upp ett recept, ett LÄTT one. och självklart kände jag att kejty skulle bli bjuden, vi käkar ju fan så sällan mat tillsammans. så jag bjöd på middag idag. vart en fräsh wook med kyckling och massa grönsaker en sås med soja, vitvinsvinäger, socker och maizena OCH med oystersauce (HIHI) och jordnötter med nudlar. det vart HELT okej verkligen. ätbart och kycklingen vart gudomlig. seriöst? jag som i vanliga fall INTE gillar kyckling men denna blev gudomlig, tack KEJTY. den stekte du bra må jag säga. efter lite snack om hundar och katter och mer om våra fyrbenta vänner så tvingade kejty ut mig på en snabbis tillsammans med zion igen, det var grymt skönt må jag säga. det bet lite i kinderna och var kallt. så nu när jag kommit in så känns det som jag tiiiiinar verkligen. underbart. hemma i thailand är det redan natt och mina vänner T&D sover nog, eller neeej danne sover nog inte men lille pimz sussar nog sött i sängen. det har varit en bra dag idag.

  


luciano ska ju alltid vara med överallt och jag älskar det verkligen, men mamma får skylla sig själv när dom små liven får vara med vid middagen men INTE gå på bordet.

Kommentarer:
Postat av: T

SJU hela inlägg igår, jag är stolt över dig, haha! Och vilken underbar mat. Jag älskar din blogg :D Bilder och så är det ju du!



Kärlek skrutt, kärlek!

2009-04-13 @ 05:18:46

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits